Ska man kanske bli nykterist?

Jag kan ju verkligen inte dricka alkohol, det är ju bevisat :) Så jag kanske skulle bli nykterist helt och hållet, det skulle ju bli billigare att gå ut då med. Man skulle minnas vad man sagt och gjort. Inte göra massa konstiga saker som man själv inte förstår varför man gjort det så där efter hand.

Jag var ute med en kompis och hennes kille i fredags :) Jag hade kul vad jag minns, men jag hade visst gått på toa och sen bara lämnat stället. Varför? Inte vet jag :) Var säkert en bra idé just då, men jag förstår inte varför jag lämnade utan att säga hejdå. Jag får nog tänka över en och en annan gång om jag ut igen.. Skulle jag bli nykterist så skulle jag även slippa de hemska bakisdagarna. Så det skulle nog vara värt det :)

Nu ska jag stänga av datorn och packa ihop min träningsväska, för nu blir det ett skönt pass och sedan hoppas jag på att vara lite ute i solen :)


Kommentarer
Postat av: Kim

Vi har samma problem du och jag. Vet inte om det har med gener att göra eller att vi är finnar ;D Men jag lärde mig ett trix som jag kan fortfarande göra när jag går ut. Men nu för tiden har jag varit nykter när jag varit ute, dricker bara när jag har sällskap hemma och då blir det inte så mycke.

Men när du går ut så räkna hur många öl eller drinkar du dricker, när du tappat räkningen sluta och dricka vatten. Du kan även dricka vatten mellan all alkohol, det hjälper till med att du dricker mindre pga fullt med vatten i magen.

2010-05-02 @ 11:56:38
Postat av: Kristian

Man ska inte träna dagen efter en fylla.

Kroppen har fortfarande fullt upp med att förbränna alkoholen så det är inte bra att träna dagen efter.

Inte bra för hjärtat och kroppen.

Ses på jobbet.

2010-05-02 @ 18:28:57
Postat av: Anneli

Ingen fara Kristian, det var i lördags jag var bakis.. en hel dag! :) Idag har jag mått prima.. vill ha mer lediga dagar i solen!

2010-05-02 @ 23:01:34
URL: http://miniego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback