Kyckling i ugn

Förra året var jag hos min syster då hon gjorde denna underbara kyckling!

5 dl créme fraiche
3 dl grädde
4-5 st frysta kycklingfiléer
1 tsk sambal oelek
1/2 dl soja

Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda ihop alla ingredienser väl förutom kycklingen och häll detta sen över kycklingen.
Det ska stå i ugnen i 1,5 timmar. Jag brukar vända kycklingen ungefär efter halva tiden.

Servera med kroketter eller ris :)

Så här kan det se ut om man äter det till bakismat dagen efter :P här har vi blandat i riset och värmt upp det.. nom nom!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Ska testa den här :) låter gott även om den inte ser så aptitlig ut på bilden...urk.

2010-03-16 @ 18:12:19
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Kim

:) den ser riktigt äcklig ut, men så god. Jag tar såsen och vispar den igenom så blir den inte så grynig. Kom på det här inte för så längesen.

2010-03-17 @ 22:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback