Havregrynsgröt med honung

Idag när jag gick till bussen från jobbet så pratade jag och en kollega om hur vi äter vår havregrynsgröt :) Tips och ideér är alltid välkomna!

Jag äter min oftast med en klick smör, det  har jag fått från min pappa och det är riktigt gott.. iallafall enligt mig :) men gillar man inte smör så kommer det inte funka. Min kollega äter sin med kanel och socker, låter grymt gott. Jag ska ju inte äta socker, så jag kom på att jag kan äta med honung :) Så nu prövade jag det, och nam nam, det var gott! Så gröt med honung funkar mycket bra, och kommer ätas några gånger. Behöver lite variation på min havregrynsgröt.

Hur äter du din?

Kommentarer
Postat av: A-K

Jag äter med lingonsylt och mjölk. Om jag vill vara nyttig så brukar det bara bli några frusna blåbär istället för sylt =)

2010-03-05 @ 00:18:09
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Anonym

äpple o kanel fungerar också riktigt bra om man inte vill äta socker =)

2010-03-05 @ 00:46:35
Postat av: Anneli

Äpple och kanel! Gud va gott låter nästan som äppelpaj :P värt att testa någon gång.



Finns ju oändligt med olika varianter. Jag kommer nog aldrig tröttna på havregrynsgröt nu när jag börjar testa lite :)

2010-03-05 @ 17:05:25
URL: http://miniego.blogg.se/
Postat av: snöängeln ;)

jag äter min som ovanstående med lingonsylt o mjölk..eller så festar jag till de med äppelmos ibland..

men allra helst kör jag ner havregrynen i en mixer med frusna blåbär o hallon, linfrön, massor av hallon eller vanilj youghurt ;)

2010-03-08 @ 08:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback