Chai

Chai Latte är det godaste som går att köpa på Espressohouse! Det är bättre än varm choklad, fast iof jag ÄLSKADE deras vita choklad dom hade innan.. undra vad som hände med den? Men iallafall, nu pratar vi Chai :) Jag såg min systerdotters kompis köpa hem en burk med Chai Latte när de skulle åka hem innan julen, så jag var ju tvungen att köpa hem en och testa om man kan lyckas bra hemma med :)



Koka upp vatten, och koka upp mjölk. Jag använder stora glad och tar 4 msk Chai Tea, häller i vattnet och rör om. Vispa mjölken  så den blir lite skummig och häll i den, klart! och lika gott som att dricka den ute :)



Eftersom jag är lite såld på allt som har med chai så var jag tvungen att testa denna med:



Påminner ingenting om chai, så jag blev besviken. Röda äpplen är goda, men detta var bara en syntetisk smak. Så inget för mig.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback