Spanien

Se och njut :) Klicka på bilden om du vill få en större bild.



Vi var även i Barcelona en dag och såg La Familia, Nue Camp och vi såg hela stan från ett berg.. det var mäktigt. Sen gick vi även på La Rambla. och givetvis var vi även och såg vattenspelen :)


Fast när vi skulle gå från La Rambla så blev stämningen lite jobbig, för ett par i vårat gäng hade sett en unge bli stulen från sin pappa. Pappan hade hållit ungen i famnen och helt plötsligt slet någon ungen ifrån honom! Han blev helt galen och hade sprungit upp och ner och letat med polisen efter sig. Tänk vilken hemsk situation! Måste va det grymmaste man kan uppleva som förälder... Så jag vet inte, Barcelona kändes lite för stort :)  Men vilken grym stad ändå, så mäktigt.

Jag shoppade inte så mycket. Fanns inte så mycket man ville ha i alla små affärer. Det var pakistanier som hade små butiker över allt i Lloret del mar. De var på en som flugor så fort man kollade in i en butik. Vilket var skitjobbigt. Väl inne och om man hittat något så var det bara att pruta. Alla saker var ju ändå inte äkta varor. Sedans fanns några få vanliga spanska affärer, t ex Mango. Hotellet var helt okej. Vi fick tre rätter varje dag. Frukost med massa gott :) Rostade mackor, croissanter, munkar och muffins. Sen fick vi lunch och middag vilket bestod av olika rätter varje dag. Ni som känner mig vet att jag är jättekräsen,så jag åt mest pasta med tomatsås eller strips :) Jag som hade tänkt att vara nyttig på denna resa, men jag åt bara en massa onyttigt.

Vi kommer nog åka dit igen, speciellt ifall killen får vara chaufför för företaget fler gånger. Vi får se vad som händer, men jag kommer definitivt vilja åka dit igen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åååå vad fina bilder!

Fast de där med ungen lät riktigt läskigt! Undrar hur de sluta...

2008-09-24 @ 18:27:52
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback