Maaaat! (Taras o Fontana di Trevi)

Jag ÄLSKAR  verkligen mat! Igår var jag och några vänner och åt på Taras på Södra vägen. Det var gott, speciellt kycklingen. Påminde så om sommar. Vår servitris måste ha haft sin sämsta dag på länge, inte ett leende och hon verkade vilja att vi beställde allt fort... jag vill gärna kolla lite i menyn, brukar det inte vara så att man är färdig när man stängt igen menyn? Iallafall Vi fick vår förrätt jättefort och den var helt underbar, blev mätt efter den :) Sen kom varmrätten, synd bara att man var mätt. Efterrätt orkade jag inte, jag som alltid ser fram emot efterrätten :) Men Taras är nog värt en andra chans, då tar jag nog ett gäng förrätter. Tackvare servitrisen får Taras bara
                                                    
                                                   
image61

                                                                                              Tre av Fem


Idag var jag och E och tog oss en tidig lunch på Fontana di Trevi. Ett jättemysigt ställe med olika pastarätter :) Jag älskar pasta! Blev en väldigt god Campanola, spaghetti med champinjoner, basilika, kronärtkocka och grädde. Men en av de som jobba där verkade inte ett dugg glad att ha gäster där... varför kan man inte bjuda på ett leende? 80 kr för en lunch inkl. liten dricka känns helt okej för så god mat. Även här blir det tre av fem

image61


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback