Hundvakt :)

Idag skulle jag se efter en kompis hund för första gången. Jag vakna kl.11 och åkte och hämtade honom. Det var, eller fortfarande är, en regnig dag i Juli. Vi tog vagnen hem till mig och jag fick fort lära mig att han inte gillar regn, förstår honom för det gör  inte jag heller. Vi tog oss iallafall hem till slut. Han verkade vara lite förtvivlad i början men så fort jag lugnat ner  honom så gick det bättre. Vi har massa olika läten här hemma, typ frysen, grannarna, fåglarna ja allt och vid varje ljud sprang han till ytterdörren  och vänta. Ja, det är ju inte lätt med allt nytt. Sen vaknade killen som skulle till jobbet :) Åh så glad vovven blev! Han fick en leksak, en knallrosa nalle och han va helt överlycklig. Fast så fort killen for till jobbet så blev vovven lite ledsen. Jag tror han gillade honom väldigt mycket :) Jag tog och lagade lite mat och jag fick en envis liten hund i köket som vägrade ge upp och gnälla innan han fick en köttbulle. Sen la vi oss och sov lite. Nu är hans mamma på väg och ska hämta honom, tror han kommer bli superglad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback